marts 13, 2017

Kampagne på sociale medier | Enkelt og dynamisk

Et grafisk koncept til sociale medier

 

Følgende kampange er en skitsering af nogle desginåbninger og muligheder for et politisk parti (og brand) i den politiske debat i efteråret 2016, hvor det ønskes at kommunikere kerneværdier. Kampagnen består af konceptbeskrivelser men også nogle konkrete forslag på
grafik og implementering af denne. Dvs. at kampagnen skal ses som en retning og ikke et færdigt produkt. Parteiet kan selv komme med forslag og indhold, som de ønkser. Kampagnen består af en analyse, en målgruppebeksrivelse, et koncept og en visualisering. Vi udviklede et  koncept som vi på denne side vil beskrive. Produkterne har en helt bestemt vision og grafisk taktik.

 

 

Et grundlæggende koncept

3-delte visualiseringer med bevægelse
1: Dynamiske informations-visualiseringer til Facebook.
2: Medfølgende ikoner som kan benyttes i alle relevante politiske projekter.

 

Dynamiske informations-visualiseringer til Facebook

GIF-filer som er små bevægende sekvenser som ’loopes’. De fylder lidt og er nemme
at implementere og dele.

Vi foreslår at designe dynamiske informationsvisualiseringer til Facebook og vi
har givet et par simple bud på designet. Taktikken med disse er, at appellere til
målgruppen på en simpel, logisk og troværdig måde. Det er kampagnegrafik som
er skåret helt ind til benet. De skal gerne understøttes af korte historier og eksempler
i form af tekst.

Taktik

Bevægelsen i grafikken sikrer blikfang. Dog er taktikken mest markant ved, at visualiseringerne er enormt systematiserende og tilfredsstillende for vores øje samt primitive bevidsthed og det pirrer en nysgerrighed og en lyst til at forstå. Informations-visualiseringerne kan illustrere mange ting, som partiet kan foreslå. Vi har udvalgt nogle eksempler i nedenstående. Vi foreslår, at de designes i spænd med partiets visuelle identitet for at styrke denne.

 

Ikoner og grafik

Yderligere kan man bruge ikonerne fra informationsgrafikken i andre sammenhænge, da de er simple og tydeliggørende.

Baggrund

Visualiseringerne og forslagene er opstået efter grundig research af, hvad der illustrativt
virker i menneskers syn. Vi arbejder på et meget ikonisk plan, som kræver
nøjagtighed.

Virkemidler

Simpelt og nemt at sætte sig ind i – Man skal tænke på, at folk ikke gider have
bullshit på deres tidslinie. Det skal have relevans og aktualitet.
Metaforer: Fx at man får håndjern på, fordi man begrænses som individ.
Appelformer: Logos (tal, system og statistik).