maj 8, 2017

KONCEPT & EMBALLAGE | Udvikling af et grafisk koncept til nyt produkt

Et bredt men skarpt koncept

På idéplan harvi udviklet et koncept der sælger et gourmet fødevareprodukt som findes i tre variationer. Den endelige idé er en enkelt og industriel emballage med tydelig kommunikation af med farveforskellighed for de 3 versioner. Den grafisk designproces kan ses længere nede.

Konceptet består af:

  • Emballagedesign – Produktvisualiseringer
  • Logo / Font
  • Grafisk Ornament
  • Farvepalet og teksturdesign
  • Design af pap-pose
  • Etikette
  • Manillamærker
  • Gaveindpakning

 

Emballagedesign:

Logo:

Ornament:

Farvepalet og teksturgrafik:

Papposer:

Manilla mærke til emballage:

Koncept for salg i gaveindpakning:

Etikette:



Proces

Processen bag konceptet bestod af mange grafiske idéforslag og derefter konvergeringen af ét endeligt. Vi afprøvede omtrent 26 fonte til både logo og layout og valgte den endelige. 3 forskellige etiketter blev lavet og én valgt og yderligere tilrettet til en endnu skarpere. Heurnder kan du se screenshots fra processen.