Visuel

Identitet

Du er her: forside / grafisk design bureau / visuel identitet

Hvad er en visuel identitet?

Visuel identitet er en overordnet betegnelse for de grafiske elementer som tilsammen udgør en virksomheds visuelle profil. Det er et koncept som indeholder (ensretter) logo, skrift, farver, navnetræk og alle andre grafiske elementer. Det sikrer en bestemt oplevelse af dit brand, fordi modtageren får bestemte følelser – deraf også navnet ’visuel identitet’. Når man har fået lavet en visuel identitet, bruger man den i alle virksomhedens produkter: website, breve, tryk, emballage, billeder, ikoner og i al markedsføring. For at sikre konceptets ensartethed, laver vi som grafiske designere en designmanual. Den fortæller præcis, hvor og hvordan man skal bruge de grafiske elementer.

Hvorfor visuel identitet?

En visuel identitet er en investering og er uundværlig, hvis man vil skabe:

  • Troværdighed
  • Genkendelighed
  • Langt større oplevelsesværdi
  • Et bestemt image
  • Professionalisme omkring sig – både for interne og eksterne
  • En grundigere selvforståelse af sin egen virksomhed
Grafisk design og visuel identitet hænger i dag uadskilleligt sammen
Grafisk designet visuel identitet som spiller på en række moderne virkemidler.
Et eksempel på en visuel identitet ses her
En visuel identitet inolverer farve- og materialevalg
Visuel identitet til fysioterapeutisk virksomhed - Grafisk design

Vi kan lave:

  • Logo
  • Font / Typografi / Skrifttype valg
  • Designmanual
  • Grafiske elementer
  • Emballage
  • Visuel identitet på sociale medier
  • Præsentations-skabeloner
  • Corporate produkter – Visitkort, foldere osv
  • Indretning og identitet i rum

Designmanual – En grafisk vejledning

Designmanualen er et dokument som præsenterer den visuelle identitet og dernæst vejleder i, hvordan man sikrer sig, at den bliver brugt ordentligt. Den skal skabe en rød tråd (konsistens), så man får mest udbytte af sin investering. Designmanualen fortæller informationer som farvekoder, margener, hvornår man skal bruge hvilken udgave af logoet og hvor man skal placere det. Designmanualen tager højde for den enkelte virksomheds type og behov.