maj 8, 2017
KONCEPT & EMBALLAGE | Udvikling af et grafisk koncept til nyt produkt
Et bredt men skarpt koncept
På idéplan harvi udviklet et koncept der sælger et gourmet fødevareprodukt som findes i tre variationer. Den endelige idé er en enkelt og industriel emballage med tydelig kommunikation af med farveforskellighed for de 3 versioner. Den grafisk designproces kan ses længere nede.
Konceptet består af:
- Emballagedesign – Produktvisualiseringer
- Logo / Font
- Grafisk Ornament
- Farvepalet og teksturdesign
- Design af pap-pose
- Etikette
- Manillamærker
- Gaveindpakning
Emballagedesign:
Logo:
Ornament:
Farvepalet og teksturgrafik:
Papposer:

Manilla mærke til emballage:


Koncept for salg i gaveindpakning:

Etikette:
Proces
Processen bag konceptet bestod af mange grafiske idéforslag og derefter konvergeringen af ét endeligt. Vi afprøvede omtrent 26 fonte til både logo og layout og valgte den endelige. 3 forskellige etiketter blev lavet og én valgt og yderligere tilrettet til en endnu skarpere. Heurnder kan du se screenshots fra processen.